3 texturi în lumina reflectoarelor în domeniul inovațiilor din brutărie, patiserie, cofetărie și ciocolaterie

12 aug. 2024

Retail
Cross-category
Patisserie
Hospitality
Trend Updates
Artisans
Hype & Trend Signal
Chocolate
Foodservice
Industry
Bakery
Trend
Chocolatiers

La Taste Tomorrow, oferim sprijin și inspirație continuă industriei alimentare, bazate pe analize complete și permanente ale consumatorilor. Conform ultimelor noastre date, textura a devenit un punct central pentru consumatori, stimulându-le interesul și modelându-le preferințele. De la gogoși umplute cu ooey-gooey până la croissante XXL și chifle brioche ultra- pufoase, textura definește astăzi alegerile consumatorilor. 

Vrei să aplici texturi inovatoare și demne de Instagram, în ton cu preferințele consumatorilor? Lasă-te inspirat de aceste 3 experiențe senzoriale:

1. Textura gumoasă

Un pic mai multă mușcătură pentru o senzație în gură prelungită și satisfăcătoare

Mult-dorita rețetă New York Times Cooking pentru fursecuri cu caramel gochujang a devenit virală rapid după publicarea sa. Nu doar datorită amestecului de arome picante și dulci, ci și datorită texturii încântătoare: crocantă la exterior și moale la interior. Deși, în mod tradițional, texturile gumoase au ocupat un loc secundar în panificația occidentală, popularitatea prăjiturilor și a produselor de patiserie gumoase este acum în creștere. Cererea de kouign-amann, gogoși mochi și Pao de Queijo (pâine braziliană cu brânză) dovedește evoluția preferințelor consumatorilor și dorința de experiențe alimentare mai diverse și mai indulgențe. 

În special în SUA, Regatul Unit, Canada, India și Australia, dragostea pentru produsele de patiserie gumoase este în creștere. Această schimbare a apărut parțial din influențele culinare globale, să ne gândim la mochi-ul japonez, ceaiul cu bule taiwanez și kue lapis-ul indonezian. Atracția texturilor gumoase constă în capacitatea lor de a oferi o experiență culinară mai prelungită și mai plăcută, permițând aromelor să persiste pe cerul gurii. Acest lucru sporește plăcerea generală de a savura un produs de patiserie sau cofetărie. 

Un alt argument în favoarea apariției texturilor gumoase este popularitatea clasicelor canelé. Această patiserie tipic franțuzească, cu o crustă crocantă de caramel ars și un interior moale, a primit un upgrade în brutăriile coreene. Acestea au început să umple canelele pentru a le adăuga și mai multă textură și aromă. O tendință care a ajuns la cofetarii precum Kudo din Melbourne, care vinde canele umplute în arome interesante precum pandan și taro, Ferrero Rocher, matcha și ceai de iasomie cu piersică și zmeură.

2. Textura sfărâmicioasă

Straturile delicate oferă răsfățul suprem

Există ceva mai satisfăcător decât sfâșierea unui croasant? Exteriorul auriu se desface pentru a dezvălui straturi nesfârșite de aluat cu unt și sfărâmicios.  Farmecul texturii sfărâmicioase constă în consistența sa delicată, stratificată, care se rupe sau se sfărâmă fără efort atunci când muști din ea, creând o experiență multisenzorială. Această textură unică îmbunătățește experiența culinară generală prin adăugarea de complexitate și profunzime a aromelor, stimulând în același timp simțurile prin calitățile sale vizuale și tactile. Numeroase produse de patiserie și de cofetărie hibride de mare succes și proeminente, care au devenit virale, au un atribut comun: au o textură sfărâmicioasă care amintește de creațiile clasice precum croasantele.

În prezent, publicul online este captivat de uriașul croasant XXL de 25 de lire sterline, care este de două ori mai mare decât capul celor care îl prezintă pe TikTok. Dimensiunea enormă a creației lui Philippe Conticini îl face să fie și foarte fraged. Celălalt deliciu la modă este croasantul plat sau croasantul zdrobit, care provine inițial din Coreea, dar care și-a găsit acum drumul și peste ocean. Aluatul crud este acoperit cu zahăr și prins între două tăvi de foi pentru a crea un exterior caramelizat plat și crocant, care apoi este înmuiat în ciocolată.

Dar textura sfărâmicioasă poate fi regăsită în mai multe produse, nu doar în croasant. Observăm, de asemenea, palmieri savuroși cu umpluturi precum bacon, brânză, pesto sau ceapă caramelizată. Popularitatea clătitelor cu ceapă verde este un alt exemplu, la fel ca și tartele virale răsturnate din aluat pufos. Fiecare dintre aceste bunătăți captivează consumatorii prin farmecul vizual al straturilor nesfârșite și senzația incredibilă de a mușca din ele. 

3. Textura mash-up

Hibridul devine senzorial

Hibridul de patiserie este o categorie de produse în sine, dar produsele anterioare se concentrau de obicei pe format: gândiți-vă la cruffin, croffle și mochidonu care se joacă cu forma specifică a unui produs de patiserie. În prezent, asistăm la o schimbare către hibrizi care unesc texturi contradictorii. 

Să luăm drept exemplu croasantul din aluat de biscuit sau „crookie”. Această reclamă TikTok nu prezintă croasantul clasic într-o formă nouă. Inovația vine din combinarea unui croasant cu aluat de biscuiți cu ciocolată pe jumătate copt. Un croasant sfărâmicios umplut cu aluat de fursecuri gumoase și chipsuri crocante de ciocolată care este acoperit cu un fursec crocant.

Același lucru este valabil și pentru Brioșa Pizza, care poate fi găsită pe rafturile congelatoarelor supermarketurilor din SUA după o apariție în emisiunea Shark Tank. Pe ambalajul produsului, gustarea savuroasă este descrisă ca fiind „sfărâmicioasă, untoasă, gumoasă”, însă marketingul se concentrează pe un alt aspect al texturii: masivul strat de brânză. Ambele creații de panificație sunt rezultatul unei combinații axate pe texturi, încercând să ofere consumatorilor o experiență culinară plăcută și neașteptată.

Milenialii cumpără în funcție de textură

Cel mai important public pentru pâinea, ciocolata și patiseria axate pe textură sunt milenialii, cea mai aventuroasă generație în această privință. Conform cercetării Innova Market Insights, 68% dintre mileniali afirmă că textura are un impact asupra deciziilor lor de cumpărare, față de media de 60%. Dar textura este foarte importantă în general. Aproape jumătate dintre consumatori merg atât de departe încât afirmă că „le pasă mai mult de experiența texturii decât de lista de ingrediente a unui produs alimentar”. Așadar, asigură-te că acorzi o atenție deosebită aspectului crocant, ușor de mestecat, neted sau sfărâmicios al următoarei tale creații.

Despre Taste Tomorrow

Taste Tomorrow este cel mai mare ecosistem din lume pentru înțelegerea consumatorilor din industriile de panificație, patiserie, cofetărie și ciocolată. Urmărirea permanentă a comportamentelor, atitudinilor și alegerilor consumatorilor locali și globali oferă informații valoroase și detaliate pentru brutari, patiseri, cofetari, ciocolatieri, comercianți cu amănuntul și producători. Putem folosi aceste informații pentru a urmări evoluția tendințelor și pentru a descoperi altele noi. Descoperă mai multe despre metodologia noastră.

Rămâi la curent cu cele mai recente tendințe din industrie și cu perspectivele consumatorilor

Alătură-te miilor de profesioniști din panificație, patiserie, cofetărie și ciocolaterie care se bazează pe Taste Tomorrow pentru inspirație. Nu rata - abonează-te acum la buletinul nostru informativ și creează inovații de produse mai relevante!

Related Articles

3 concepte din industria alimentară în vogă chiar acum

3 concepte din industria alimentară în vogă chiar acum

Descoperă 3 concepte care generează inovații în panificație, patiserie, cofetărie și ciocolaterie cu Taste Tomorrow. De la confortul condus de inteligența artificială la colaborări îndrăznețe și fuziuni dulci-sărate.

3 profiluri de arome virale pentru industria de panificație, patiserie, cofetărie și ciocolaterie

3 profiluri de arome virale pentru industria de panificație, patiserie, cofetărie și ciocolaterie

Descoperă cele mai recente tendințe în domeniul aromelor cu Taste Tomorrow. Explorează 3 profiluri de arome virale care remodelează ofertele de panificație, patiserie și ciocolaterie - de la clasicele de înaltă calitate la inspirația dulce, picantă și cu alcool.

Alege gustul picant, acrișor și acidulat. Sunt cele mai populare arome în rândul produselor de patiserie și cofetărie.

Gustul acrișor este o aromă populară în industria patiseriei și cofetăriei

Oferă mai multe șanse gustului picant, acrișor și acidulat. Consumatorii apreciază acum produsele de patiserie care încorporează elemente de gust amar și picant, de preferință din fructe. Descoperă mai multe despre această tendință.

Vinde mai multă pâine, produse de patiserie, prăjituri și ciocolată online, luând în considerare aceste neclarități ale consumatorilor

Vinde mai multă pâine, produse de patiserie, prăjituri și ciocolată online, luând în considerare aceste neclarități ale consumatorilor

46% dintre consumatori cumpără acum produse alimentare online cel puțin o dată pe lună, în timp ce unii consumatori ezită încă. Abordează aceste neclarități și crește-ți încasările obținute din comerțul online.