12 mai 2024
Consumatorii adoptă o atitudine bazată pe mai multe canale, după cum a arătat sondajul nostru de opinie global Taste Tomorrow din 2023. Oamenii fac acum cumpărături în mai multe magazine fizice diferite - supermarketuri, brutării, cafenele etc. și comandă mâncare online. Punctele de vânzare online sunt esențiale în procesul de cumpărare al consumatorilor, deoarece am constatat că 46% dintre consumatori cumpără alimente online cel puțin o dată pe lună. În 2021, acest procent era de doar 36%.
Magazinele online au devenit un canal de vânzări de neratat, dar există unii consumatori care încă ezită să facă achiziții pe internet. Abordează aceste îndoieli și preocupări și crește-ți veniturile obținute din comerț online.
Pe toate canalele - artizanale, supermarketuri, servicii alimentare și online - observăm că prospețimea, varietatea și prețul sunt cele mai importante elemente care determină alegerea consumatorilor. Acest lucru este valabil pentru produsele de panificație, patiserie fină și ciocolaterie.
Consumatorii care fac cumpărături online sunt motivați în primul rând de preț. Ei speră să obțină o ofertă bună pentru micul dejun zilnic prin intermediul magazinelor online sau au comparat mai multe puncte de vânzare pentru a găsi magazinul de ciocolată cu cel mai bun raport calitate-preț.
Varietatea este al doilea cel mai important motiv de atracție al cumpărăturilor de produse alimentare online. În loc să ai un display de 1,5 metri cu prăjituri din care să alegi, este posibil să parcurgi pagină după pagină cu sute de opțiuni în fiecare aromă și culoare imaginabilă.
Dar și comoditatea este o atracție majoră, gîndește-te la ușurința de a face cumpărături în timp ce stai pe telefon sau la gama largă de opțiuni de livrare disponibile.
Acestea sunt primele 5 motivații pe care consumatorii din întreaga lume le au pentru a face cumpărături online:
În timp ce mulți consumatori au cedat deja în fața comodității cumpărăturilor online de produse alimentare, există și persoane care sunt reticente față de acest canal. Cele mai mari bariere în calea achiziționării online de produse de patiserie și ciocolaterie sunt îndoielile legate de prospețime, calitate și lipsa contactului personal, potrivit celui mai recent sondaj Taste Tomorrow realizat în rândul a 20.000 de consumatori din 50 de țări din întreaga lume.
Vrei să vinzi mai mult pe canalele tale online? Atunci trebuie să iei în considerare aceste probleme.
Îngrijorările legate de prospețime îi fac pe consumatori să fie reticenți în a cumpăra pâinea online. Prin urmare, este important să comunicați cum produsele tale sunt încă delicios de crocante la exterior și moi la interior atunci când sunt livrate (și după). Poți face acest lucru fiind transparent, implicând senzorialitatea consumatorilor și oferind siguranța că pâinea lor va ajunge cât mai proaspătă posibil. Bine de știut: am descoperit că 45% dintre consumatori sunt dispuși să plătească mai mult pentru produse de panificație care sunt super proaspete. Așadar, aceste acțiuni ar putea contribui și la creșterea profitabilității tale!
Iată câteva sfaturi:
Principala preocupare a consumatorilor cu privire la produsele de patiserie dulce, prăjituri și cofetărie fină comandate online este calitatea. Așadar, pe site-ul tău și în magazinul tău online, vrei să scoți în evidență măiestria artizanală, să-ți prezinți ingredientele de înaltă calitate sau să arăți poveștile clienților mulțumiți care au considerat că produsele tale de patiserie și cofetărie sunt delicioase. 24% dintre consumatori sunt bucuroși să plătească mai mult pentru produse care arată măiestrie, așa că acesta este un bonus în plus!
Iată câteva sfaturi:
Consumatorii care stau departe de magazinele online de ciocolată preferă să beneficieze de legătura directă cu magazinele fizice. Aceasta este o nucă greu de spart, dar nu este imposibil de dat canalelor online un sentiment mai personal și mai uman.
Iată câteva sfaturi:
Cauți o modalitate de a da magazinelor tradiționale o nouă relevanță în era digitală? Atunci ar trebui neapărat să analizezi aceste 8 concepte hibride inspiraționale care estompează distincția dintre conceptele de retail și cele de servicii alimentare. Gândește-te la patiserii în librării, cafenele în spălătorii și gelaterii în magazine de încălțăminte. Iată de ce funcționează atât de bine.