„9 din 10 consumatori citesc informațiile de pe ambalaj.” – Taste Tomorrow
Similar altor mega-trenduri, consumatorii își stabilesc propriile definiții asupra conceptului de alimentație „curată”. Deși acest concept este vast, în general, consumatorii asociază „alimentația curată” cu o dietă bazată pe ingrediente naturale și/sau organice, fără aditivi, cu un nivel minim de procesare și cu un impact redus asupra mediului.
Aditivii alimentari joacă un rol esențial în menținerea siguranței alimentelor procesate pe parcursul întregului lanț de aprovizionare : de la fabrici și bucătării industriale, la depozite, magazine și, în cele din urmă, la consumatori. În plus, aceștia sunt utilizați pentru a îmbunătăți proprietățile senzoriale ale alimentelor, precum gustul, aroma, textura și aspectul.
Mai multe organizații guvernamentale și autorități de reglementare, precum Autoritatea Europeană pentru Siguranța Alimentară (EFSA) și Administrația pentru Alimente și Medicamente din SUA (FDA), evaluează, monitorizează și analizează aditivii alimentari pentru a identifica eventualele efecte nocive asupra sănătății umane înainte de a le aproba utilizarea.
Ambiția Puratos este de a crea soluții cu etichetă (mai) curată, fără a compromite siguranța, funcționalitatea, gustul sau textura. Astfel, urmăm filosofia conform căreia fiecare ingredient are un rol bine definit. Prin urmare, te sprijinim la fiecare pas în tranziția către produse cu etichetă (mai) curată în brutărie, patiserie și ciocolaterie, prin reducerea listei de ingrediente și promovarea celor de origine naturală, acolo unde este posibil.
Definiția noastră pentru etichetă (mai) curată :
Ambiția Puratos pentru Etichetă (mai) curată depășește simpla listă de ingrediente. Dincolo de etichetă, este un angajament de a oferi soluții alimentare mai curate, însoțite de informații clare și transparente, ajutând consumatorii să facă alegeri informate.
Conform cercetării de consum Taste Tomorrow, 71% dintre consumatori ar cumpăra mai des de la brutării care folosesc exclusiv ingrediente naturale. Acest procent a înregistrat o creștere semnificativă din 2022.[1]
În ceea ce privește produsele ambalate, 9 din 10 consumatori citesc informațiile de pe etichetă:
Dorim să avem un un rol proactiv în oferirea de materii prime nutritive și benefice. De aceea integram nutriția în tot ceea ce facem.
Descoperă soluțiile de nutriție adaptată nevoilor de consum, de la Puratos, concepute pentru nevoi dietetice personalizate, promovând sănătatea și bunăstarea.