Îngrijorările legate de coronavirus determină clienții să-și ajusteze profund comportamentul în procesul de cumpărare. Cercetările recente ale companiei de analiză globală Nielsen identifică șase nivele de comportament al clienților care sunt direct determinate de evoluția focarului. Aceste informații vor ajuta industria alimentară să reacționeze la necesitățile și așteptările clienților care se schimbă rapid.
Recunoașterea acestor limite de nivel - și în special, etapa în care țara este în acest moment - poate ajuta la pregătirea pentru schimbarea modelelor de cheltuieli pe termen scurt. Mai mult decât atât, s-ar putea chiar să se prezică modul în care se formează obiceiurile clienților pe termen lung. Pentru desfășurarea anchetei, Nielsen a corelat de exemplu, evenimentele de știri la nivel global cu comportamentul de cheltuieli pentru produse de igienă, sănătate și produsele din cămară.
Majoritatea țărilor au trecut deja de nivelul 1, în care crește conștientizarea riscurilor și concentrarea asupra aspectelor de sănătate și bunăstare, dar se observă o modificare minoră a cheltuielilor. Deoarece ne confruntăm cu o pandemie oficială, iar oamenii sunt din ce în ce mai conștienți de ceea ce se întâmplă la nivel global, ei vor ajunge mai rapid la nivelul 2 și vor începe să depoziteze produse de igienă și sănătate, cum ar fi săpunul pentru mâini și măștile faciale.
La aceste prime două niveluri pentru afacerile în domeniul alimentar se recomandă următoarele:
Când virusul va continua să se răspândească la nivel local, oamenii vor începe să cumpere și să facă rezerve de alimente și medicamente în mod panicat. Clienții își vor pregăti cămara în primul rând cumpărând obiecte de uz sanitar, conserve (roșii, fasole, ton) și articole uscate de consum precum orez, paste și făină.
La acest nivel, pentru afacerile în domeniul alimentar se recomandă următoarele:
În timp ce tot mai mulți oameni sunt diagnosticați cu COVID-19, vizitele la magazin vor fi în descreștere, în detrimentul cumpărăturilor online. Un studiu realizat de Ipsos study asupra comportamentului consumatorilor chinezi, arată că rețelele de magazine mari, precum hipermarketurile și centrele comerciale, suferă cel mai mult în această perioadă. Mai ales atunci când nu pot compensa cu o experiență optimă de cumpărături online, platformele de comerț electronic și aplicații cotidiene online vor fi favorizate în detrimentul lor.
Rămân a fi stabile vizitele la magazinele alimentare și la magazinele universale. Acesta este probabil efectul faptului că oamenii vor evita zonele extrem de aglomerate și deplasările la distanțe lungi, siguranță în timpul deplasărilor, și astfel, totodată sprijinind magazinele locale.
La acest nivel, pentru afacerile în domeniul alimentar se recomandă următoarele:
să deservească clienții prin posibilitatea de a comanda 24/7. Aceasta va menține traficul continuu, facilitează gestionarea comenzilor și oferă o reacție la solicitările clienților. Mai mult, nu este nevoie ca clienții să stea în rând, iar plățile sunt gestionate digital, ceea ce susține măsurile de igienă și distanțare socială.
să se gândească la modalități de a ușura viața sau de a ajuta proactiv consumatori în situații specifice. Zilele de naștere, de exemplu, să fie sărbătorite doar cu un grup mic de oameni, torturile mai mici sunt o soluție bună.
să atenționeze asupra siguranței și calității produselor, clienții având nevoie să fie reasigurați. Același lucru este valabil și la aplicarea măsurilor stricte de igienă și în a răspunde la apelul ce ține de distanțarea socială strictă..
Atunci când comunitățile sunt impuse să stea în carantină, deplasările la cumpărături sunt în mod evident rare și realizarea acestora online este limitată. Întrucât numai China a trecut prin limitele de nivel 5 și 6, nu există încă perspective globale asupra modelelor de consum.
Cu toate acestea, există câteva descoperiri interesante despre modul în care chinezii și-au petrecut timpul acasă.
Vizionarea televizorului și treburile gospodărești sunt în mare parte combinate cu activități online. Oamenii se angajează în activități de învățare electronică și le place să vizioneze filme online. Combinând acest lucru cu ideea că 44% din timp l-au petrecut gătind, apare oportunitatea de a împărtăși tutoriale și rețete online.
Sunt exemple de rețete pentru prepararea pâinii, gătit din produsele din cămară sau prepararea personală a torturilor pentru zilele de naștere. Acestea sunt modalități de a menține prezența și implicarea în relația cu clienții. Recent, Burger King France a împărtășit cum poate fi re-creat whopper-ul si alte produse clasice ale acestora cu ingrediente casnice.
În măsura în care, se poate prognoza care va fi „noua normalitate” în comportamentul din procesul de cumpărături, există mai multe presupuneri. Pentru ca afacerile din domeniul alimentar să răspundă eficient la modelele de cumpărare după depășirea crizei provocate de coronavirus, acestea ar trebui să recunoască cele trei tendințe preconizate:
Pragurile cheie de comportament ale consumatorilor, identificate odată cu evoluția focarului de coronavirus (Nielsen, 2020)
Optimism și anxietăți în timpul focarului COVID-19 - Clienții chinezi în perioadă dificilă (Ipsos, 2020)
Așa cum vedem că se întâmplă peste tot, și la Puratos, starea de urgență cauzată de Coronavirus are un impact semnificativ asupra muncii noastre și a vieții noastre de zi cu zi.
Dorim să vă asigurăm că, în conformitate cu dispozițiile autorităților competente naționale și internaționale, am luat toate măsurile interne de prevenție privind igiena și siguranța alimentară, dar și pentru siguranța angajaților noștri, organizându-ne fluxul de producție astfel încât să putem asigura furnizarea produselor noastre în condiții optime, tuturor clienților noștri.
Mai jos emitem câteva articole care vă ajută să vă ghidați în aceste momente provocatoare:
Mai multe articole disponibile pe site-ul nostru.
Dacă vreți să contribuiți cu recomandări, vă rugăm să ni le împărtășiți și vom fi bucuroși să le includem.