28 sept. 2023
Previziunile Taste Tomorrow privind tendințele din industria patiseriei și a cofetăriei se bazează pe informații obținute în urma unui sondaj global efectuat în rândul a 20.000 de consumatori din 50 de țări, împreună cu cele mai recente analize de date online bazate pe inteligența artificială.
Pregătiți-vă să aduceți puțină inovație în creațiile voastre de cofetărie-patiserie și să presărați câteva tendințe pe deasupra. Am identificat cele mai importante 3 tendințe de consum pentru 2024, care au rezultat din ultima noastră cercetare globală Taste Tomorrow. Rămâneți la curent cu cele mai tari tendințe în materie de prăjituri și patiserie dulce și sărată , înțelegând în același timp ce îi atrage pe consumatori către aceste trenduri.
Iată care sunt cele mai populare 3 tendințe care modelează industria de cofetărie-patiserie în 2024:
Inspirat de tehnologie & experiențe memorabile
Clasic în continuare
Autenticitate locală
Cercetarea se bazează pe 3 piloni:
AI & Știința Datelor - analiza permanentă a conversațiilor, căutărilor și mențiunilor din social media în 9 limbi, pentru a descoperi semnalele ce indică tendințele nou apărute și traiectoria lor de creștere.
Sondaj la nivel mondial asupra consumatorilor - inteligență culturală umană indispensabilă pentru a descifra ce nevoi, motivații și discursuri ale consumatorilor stau la baza fiecărei tendințe
Un cadru al tendințelor - experții noștri în materie de consumatori folosesc o optică coerentă la nivel global pentru a da sens întregului ecosistem de tendințe
Armonizarea meșteșugului tradițional cu tehnologia de ultimă generație
Susținută de cercetarea de pionierat Taste Tomorrow, mișcarea „Inspirat de tehnologie" este forța motorie care modelează peisajul cofetăriei în 2024. S-a impus cu fermitate ca fiind tendința globală cu cea mai rapidă creștere din industrie. În centrul ei se află integrarea tehnologiei de ultimă oră, cum ar fi AI, determinată de apetitul tot mai mare al consumatorilor pentru experiențe culinare unice și memorabile - o tendință pe care am numit-o „Experiența Memorabilă". Această transformare este deosebit de evidentă pe măsură ce consumatorii îmbrățișează confortul cumpărăturilor online, determinând magazinele de patiserie din cărămidă și mortar să își ridice ofertele pentru experiențe excepționale, de neuitat.
În special, un procent semnificativ de 42% dintre consumatorii din întreaga lume militează acum pentru mai multe magazine automatizate, o creștere substanțială față de procentul de 35% raportat în 2018. Această statistică subliniază cererea în creștere pentru experiențe de cumpărături inspirate de tehnologie și memorabile, extinzând această cerere și în sectorul cofetăriei.
Tendința "Tech Inspired" se referă la satisfacerea dorințelor consumatorilor pentru noutate și memorabilitate prin intermediul tehnologiei. În condițiile în care consumatorii moderni sunt atrași irezistibil de soluții inspirate de tehnologie care le ridică nivelul aventurilor culinare, cofetarii și patiserii ar trebui să ia în considerare potențialul ChatGPT- un instrument revoluționar de inteligență artificială. ChatGPT îi poate ajuta pe patisieri să creeze rețete revoluționare care redefinesc aroma și deserturi care uimesc papilele gustative. În plus, ChatGPT excelează în optimizarea utilizării ingredientelor, reducând risipa, oferind în același timp recomandări personalizate pentru consumatorii care caută experiențe culinare extraordinare în cadrul domeniului " Experiența Memorabilă".
Magazinele tradiționale pot profita de acest interes al consumatorilor, oferind produse atrăgătoare, care stârnesc plăcerea într-un mediu de neuitat. Oferiți clienților voștri o experiență care pur și simplu nu poate fi reprodusă online. Gândiți-vă la bucătăria cu pereți de sticlă din sala de ceai decorată în stil baroc de la Demel din Viena. Oaspeții îi pot urmări pe patiseri în acțiune în timp ce savurează o felie celebră de Sachertorte sub candelabrele de cristal. Acest lucru aduce un plus de divertisment și chiar conferă tortului un gust mai bun, deoarece oaspeții pot observa cum a fost preparat.
Rămâneți aproape de familiar atunci când inovați
Unul dintre produsele de patiserie care a devenit viral pe TikTok anul acesta a fost croasantul cubic al patiseriei londoneze Le Deli Robuchon. Acest produs de patiserie laminat are o formă perfect geometrică și este disponibil într-o varietate de arome, cum ar fi vanilie, ciocolată și matcha cu zmeură. TikTokkerii au adorat să stea la coadă pentru aceast produs ca apoi să se afișeze mușcând din aceast deliciu la modă și împărtășind recenzia lor cu lumea.
Cu această inovație, cofetarul șef Ait Elamouam știe exact cum să dea lovitura. În timp ce consumatorilor le place să încerce alimente noi, ei nu sunt dornici să se aventureze prea departe în teritorii necunoscute. Ei caută inovații cu aspect familiar, cum ar fi croasantul pe care îl cunosc dar care vine într-o formă nouă și surprinzătoare, interesant de mâncat și cu o aromă și o textură bine cunoscute.
Consumatorii se pare că se orientează tot mai mult către produsele clasice pe care le cunosc și în care au încredere, din moment ce 73% dintre consumatori declară că le place să aibă un element familiar atunci când încearcă noi tipuri de alimente. În 2021, această proporție era de doar 67% la nivel mondial. Cu un scor de 79%, consumatorii din America de Sud, Orientul Mijlociu și Africa sunt deosebit de atenți la tot ceea ce este prea nou și diferit.
Mulțumiți-i pe consumatori prin oferirea de produse care aduc sentimente de căldură și confort. Tradiționalele hot cross buns, croissantele sau prăjiturile tres leches oferă arome dulci și cremoase îndrăgite de toți și invocă amintiri fericite ale reuniunilor de familie. Dacă doriți să experimentați, încercați alimente cu texturi diferite și în formate noi. Acum, mai mult ca oricând, textura este o componentă valoroasă care poate oferi noutate sau familiaritate unui produs de patiserie. Așadar, adăugați un centru de caramel surprinzător la produsele de patiserie bine cunoscute sau pur și simplu axați-vă pe obținerea unui aluat de tort foarte pufos.
Nu uitați să acordați o atenție deosebită și aspectului, pentru că termenul "eye-candy" nu a fost niciodată mai potrivit decât astăzi. În urmă cu cinci ani, 54% dintre consumatori au fost de acord că alimentele care arată bine au și gust bun. Acum, acest număr a crescut la 64%. Suntem atrași de produsele de patiserie daneze perfect aurii, strălucitoare și aerisite, deoarece o creație frumoasă din aluat laminat este un semn de pricepere și măiestrie, la fel ca o pâine din maia cu tăietură frumoasă sau o bomboană impecabilă cu luciu satinat. Aspectul este un indicator al calității, iar o estetică artizanală și lucrată manual este apreciată mai mult decât simpla perfecțiune vizuală.
Un răsfăț din apropiere este mai bun decât un răsfăț de la distanță
Pe vremuri, lucrurile de departe beneficiau de o aură de exclusivitate și unicitate, dar situația s-a schimbat. Consumatorii preferă acum să cumpere alimente locale sau produse la nivel local. 39% dintre oameni cumpără cel puțin o dată pe săptămână alimente care sunt produse la nivel local sau realizate cu ingrediente locale. Acum, patiseria și pâinea locală sunt apreciate pentru autenticitatea lor. Aceștia câștigă autenticitate prin rețetele lor speciale și profită de o percepție mai mare a valorii și calității.
Doi din trei consumatori vor să știe de unde provin alimentele lor, așa că transparența este cheia dacă doriți să profitați de tendința locală. Asigurați-vă că împărtășiți modul în care vă preparați mâncarea, ce ingrediente sunt folosite și de unde provin acestea.
Cererea de transparență este cea mai mare în Orientul Mijlociu și Africa. 81% dintre consumatori doresc să fie informați cu privire la aceste specificații ale produselor. Acolo, cofetari renumiți, precum Sahar Parham Al Awadhi, își trag influența din rețetele locale și caută cele mai bune ingrediente locale pentru creațiile lor. Fostul șef de patiserie de la Burj Al Arab - unul dintre cele mai luxoase hoteluri din lume, situat în Dubai - adoră să lucreze cu produse precum apa de trandafiri sau cardamomul pentru creațiile sale emblematice, cum ar fi reinventarea clasicului umm Ali egiptean sub forma unei sfere de ciocolată albă cu mousse de trandafiri, biscuit de fistic și caramel. Ea preferă să folosească ingrediente de proveniență locală pentru a lucra în mod mai durabil și pentru a susține agricultura din Emiratele Arabe Unite.
Sustenabilitatea este un factor important care îi determină și pe consumatori să opteze pentru alimente produse la nivel local. 70% dintre ei consideră că este mai bine pentru mediu. Alți 65% cred că este mai sănătos să mănânci produse locale, de asemenea. Așadar, optarea pentru producția și/sau ingredientele locale face ca produsele tale să fie atractive pe mai multe planuri și pentru mai mulți consumatori diferiți.
Pe tot parcursul anului, vă împărtășim pe Taste Tomorrow tendințele viitoare în materie de patiserie, trendurile de cofetărie și patiserie online și cele mai recente informații despre consumatori. Înscrieți-vă la buletinul nostru informativ și asigurați-vă că nu pierdeți niciodată ocazia de a fi în fruntea curbei și de a vă duce afacerea la nivelul următor.