13 feb. 2025
Apariția virusului coronavirus a avut un impact profund asupra consumatorilor, schimbând modul lor de viață, ceea ce consumă și cum cumpără. Acum, mai mult ca niciodată, consumatorii din întreaga lume devin mai conștienți de sănătatea lor. Iar într-un stil de viață sănătos, alimentele sănătoase joacă un rol crucial.
Ce este un produs sănătos, potrivit consumatorilor? În sondajul din 2019, acest lucru se referea în principal la eliminarea ingredientelor: mai puțin zahăr, mai puține grăsimi, mai puțină sare. Astăzi, caracterul sănătos a evoluat. În prezent, caracterul sănătos a evoluat. Acum este vorba, în același timp, despre eliminarea ingredientelor nedorite și adăugarea așa-numitelor ingrediente energizante care sunt considerate a fi atât sănătoase, cât și gustoase. Pe baza informațiilor furnizate de programul nostru global de cercetare, Taste Tomorrow, știm că la nivel mondial consumatorii sunt în căutarea prăjiturilor cu mai multe fructe, mai puțin zahăr și mai puține grăsimi, precum și a pâinii cu mai multe cereale și un conținut mai ridicat de fibre. Acest lucru consolidează tendințele deja cunoscute, observate înainte de criză.
Pentru brutari, se creează o oportunitate de a valorifica această tendință, ceea ce implică necesitatea de a reconsidera oferta de produse și procesele de producție. În timp ce unii ar putea crede că pentru a răspunde acestei tendințe a consumatorilor este nevoie de o înțelegere profundă a nutriției umane, ne bucurăm să împărtășim câteva sfaturi care să te ajute în această călătorie:
Conform sondajului nostru Taste Tomorrow, 60% dintre consumatori cred că adăugarea unor ingrediente precum cerealele integrale în produsele alimentare contribuie la profilul lor nutritiv, în timp ce mai mult de 30% chiar caută cerealele pe lista ingredientelor. Pâinile bogate în fibre și în cereale sunt considerate produsul de patiserie sănătos nr. 1. Înțelegerea de către consumatori a beneficiilor sănătoase asociate cu consumul de cereale integrale este incontestabilă. În plus, cerealele adaugă un plus de aromă și textură produselor de panificație. De ce să nu adaugi cereale la produsele tale de patiserie dulci, cum ar fi brioșele și croasantele?
Într-o lume în care sănătatea devine o prioritate tot mai mare pentru consumatori, aceasta nu ar trebui niciodată să vină în detrimentul gustului. Oamenii își doresc produse care să fie atât delicioase, cât și benefice pentru sănătate.
Chiar și în contextul „noului normal”, 67% dintre consumatori tind să achiziționeze mai multe mici răsfățuri, în ciuda dificultăților financiare. Noi credem că integrarea fructelor în produsele de patiserie este soluția ideală. Consumatorii știu că fructele sunt bune pentru ei, iar 76% consideră că umpluturile pe bază de fructe aduc produsele dulci și produsele de patiserie la un nivel mai sănătos.
Adaugă un plus de fructe în prăjituri sau tarte și transformă-le într-un răsfăț permisiv.
De la câmp, la farfurie. Consumatorii își doresc mai multă transparență ca niciodată. Nu vor doar să afle despre un produs și ingredientele sale, ci sunt cu adevărat interesați de originea acestora, procesul de producție și tehnicile utilizate. Fii deschis în privința ingredientelor pe care le folosești și împărtășește cu ei pasiunea pentru perfecțiune!
Observăm că, în timpul crizei, consumatorii se bucură tot mai mult de alimente de bază hrănitoare, precum pâinea. Conform rapoartelor de tendințe, căutările pe Google pentru termenul „sourdough” au crescut de cinci ori de la începutul pandemiei. Pâinea cu maia este redescoperită din mai multe motive: nu doar că are un gust excelent, dar este și considerată mai sănătoasă. Ai deja în portofoliu o pâine cu maia?
Sănătatea nu se rezumă doar la adăugarea sau eliminarea unor ingrediente, ci și la starea emoțională a consumatorilor. Oferă porții mai mici sau mini-porții din produsele tale dulci populare, ca un remediu perfect pentru starea de depresie. Astfel, clienții nu trebuie să renunțe la micile lor plăceri!
În timpul primului lockdown Covid-19, IPSOS a intervievat 28.000 de persoane la nivel global: 79% dintre respondenți au declarat că vor căuta produse mai sănătoase și mai prietenoase cu mediul. Acest lucru face ca alternativele pe bază de plante să fie soluția ideală pentru dorințele lor. Adăugarea și evidențierea produselor de panificație pe bază de plante va fi un răspuns excelent la această tendință.
An increasing number of consumers plan to shop for their baked goods at an artisan bakery. Artisan stores are considered the most trusted shopping location for hygiene and food safety. It is important your customers know that you have healthier options available in your store. Let them know which of the baked goods are bursting with grains, let your customer know that you only work with the best and most simple ingredients, that you use some extra fruit to allow for permissible indulgence. There are a few ways of doing so:
Un număr tot mai mare de consumatori intenționează să își cumpere produsele de panificație de la brutării artizanale. Magazinele cu produse artizanale sunt considerate cele mai de încredere locații pentru siguranța alimentară și igienă. Este important ca și clienții tăi să știe că le oferi opțiuni mai sănătoase. Fă-le cunoscut faptul că ai produse bogate în cereale integrale, că folosești doar ingrediente simple și de cea mai bună calitate și că adaugi extra fructe pentru un răsfăț echilibrat. Iată câteva modalități prin care poți face acest lucru:
Oamenii din întreaga lume își doresc un stil de viață mai sănătos. De aceea, la Puratos ne dedicăm inovației pentru a oferi zilnic soluții mai sănătoase și pentru a sprijini brutarii să facă același lucru. Împreună cu tine, putem avea un impact și mai mare.
Descoperă soluțiile noastre pentru Sănătate și Starea de Bine precum și rețete care să te inspire!