13 apr. 2021
#ÎmpreunăMergemMaiDeparte este noua campanie Puratos România, parte a grupului Puratos, care se aliniază campaniei globale cu informații utile pentru antreprenorii din industrie. Campania continuă inițiativa #ConteazăPeNoi începută în primăvară și este o formă de recunoștință față de producătorii din industrie care au făcut față provocărilor de până acum, s-au adaptat rapid și au reușit să treacă de primul val al pandemiei. Credem că doar împreună putem trece și peste aceste momente, prin restabilirea încrederii și readucerea optimismului și a speranței pentru un viitor mai frumos.
V-ați întrebat cum s-au adaptat afacerile de tip brutărie, patiserie și ciocolaterie la situația actuală? Deși multe astfel de afaceri au fost afectate de criza medicală, unele dintre ele au găsit modalități de a-și menține afacerea și în pandemie cu metode inovative, oferind clienților atât delicii cunoscute deja de aceștia, cât și produse noi. Mai jos găsiți șase idei care au ajutat afacerile de brutărie și patiserie să se dezvolte în pandemie.
Criza pandemică a scos la iveală micul brutar care se ascundea în fiecare dintre noi. Activitatea nu este atât de atipică, mai ales că acțiunea de a face pâine și de a lucra cu aluatul este terapeutică, așa cum atestă și campania Real Bread din Marea Britanie. Brutăritul oferă ceva tangibil pe care îl putem creea și de care ne putem bucura atunci când vedem că produsul este gata copt. Frământarea aluatului și plămădirea pâinii ajută la eliminarea tensiunilor din corp. Plecând de la aceste variabile, brandul Real Bread a lansat campania #lockdownloafers, o inițiativă menită să ajute oamenii în activitatea lor de brutărie acasă.
Pentru a face mai ușoară coacerea pâinii acasă, Roberts Bakery a lansat trusa Get Baking Kit: un kit de copt acasă disponibil în magazinul lor online și livrat acasă. Kitul conține tot ce are nevoie un brutar în devenire pentru a începe o mică patiserie acasă, cu aluaturi dulci, dar și pâine și blaturi de pizza. Cu această campanie, Roberts Bakery a devenit primul mare brand de panificație din Marea Britanie care vinde direct cumpărătorilor. Ideea aceasta era demult planificată ca dezvoltare a afacerii, însă criza a grăbit procesul de decizie a celor de la Roberts, care au răspuns prompt la noile cerințe ale consumatorilor în criza Covid-19.
Brutăria Röckenwagner din Washington era renumită în special pentru serviciile sale oferite la servirea mesei în local și pentru de catering. Deoarece ambele servicii au fost puternic afectate de Covid-19, cu Röckenwagner Bakery pierzând jumătate din veniturile afacerii sale, principalul scop a fost să mențină cât mai mult personal posibil. Acest lucru i-a determinat să construiască trei noi afaceri în doar trei zile: un business online, un serviciu de livrare și un model de takeaway pentru clienți. Cele două brutării care includeau și restaurante au fost închise, iar cafeneaua a fost transformată într-o băcănie.
Brutăria a început să comercializeze alimente preambalate, articole neperisabile și a creat un flux pentru personalul care livra la domiciliu pachetele. Prin lansarea website-ului RöckenwagnerMarket.com, clienții și-au putut comanda produsele online. Noul model de business a fost un succes, așadar Röckenwagner a început parteneriate și cu alți furnizori locali pentru a aduce clienților fructe și legume proaspete.
Există mult mai multe brutării care și-au modificat cu succes modelul de afaceri pentru a le oferi clienților bunătăți proaspăt coapte. Alte exemple mai sunt JB Christie Bakery, serviciul Click & Collect al Two Magpies Bakery și o serie de alte exemple în articolul publicat de Bakery and Snacks.
Patiseria din Genova Pasticceria Mangini 1876 a transformat coronavirusul în ceva care trebuie savurat mai degrabă decât de temut. Producătorul italian creează produse de patiserie inspirate de coronavirus, modelând prăjiturile printr-o redare computerizată a coronavirusului. Blatul este realizat dintr-o rețetă tipic genoveză, deasupra este o infuzie de ciocolată care conține „virusul” în interior - iar interiorul este o namelaka, o cremă în stil japonez pe bază de ciocolată, lapte, smântână și gelatină. Deliciul mai conține și coajă de portocală pentru a imita virusul și flori de portocală ca simbol al speranței pentru ca totul să fie bine în cele din urmă. Ceea ce a început ca o mică glumă - un mod jucăuș de a face față panicii - s-a dovedit a fi un mare succes.
Și Black Madonna, un restaurant din Praga, a creat un desert cu aspect similar: un tort asemănător virusului care este puțin mai mic decât o minge de tenis, cu o crustă de ciocolată și unt de cacao. În interior este o umplutură de fistic cu piure de zmeură și zmeură proaspătă în mijloc, iar exteriorul este acoperit cu „vârfuri de virus” din ciocolată albă și zmeură uscată. Desertul a fost un mare succes, iar Olga Budnik, creatorul desertului, ia în considerare deja un nou produs tematic care să redea ideea de vaccinare covid-19, o rețetă dintr-o combinație de lămâie cu puțin alcool.
În perioada carantinei forțate, brutăria bucureșteană Grain Trip a lansat o idee care a adunat o întreagă comunitate în jurul proiectului: creșterea propriei maiele pentru pâine. Pe grupul de Facebook creat de aceștia, brutarii Grain Trip încurajau consumatorii să-și crească propria maia și le ofereau sfaturi prețioase pentru a creea cea mai bună pâine făcută în casă, mai ales într-un moment în care drojdia dispăruse complet din magazine. Grupul format, Homebakers by Grain Trip, a devenit acum un website cu informații despre cum facem pâine acasă, dar și cu ingrediente și ustensile pentru a coace pâinea.
O altă creație dulce începută ca o glumă vine de la ciocolatierul Jean-François Pré. El a creat ouă de Paște modelate în formă de coronavirus, cu un exterior crocant și acoperit cu migdale de culoare roșie. Un alt detaliu amuzant este că ciocolatierul vinde aceste bomboane în magazinul lui de pe Rue Louis Pasteur, o stradă numită după un celebru microbiolog francez.
Distanțarea socială a diminunat foarte mult și tururile ghidate și experiențele gastronomice pe care unele companii le organizau chiar în interiorul fabricilor lor. O idee a venit din partea The Fine Cacao and Chocolate Institute, Uncommon Cacao și Craft Chocolate Experience, care au organizat Festivalul #StayHomeWithChocolate. Acest festival digital a adus tururi virtuale prin Instagram Live ale fabricilor de ciocolată, fermelor de cacao, dar și degustări ghidate de ciocolată, demonstrații despre gătitul cu ciocolată și multe altele pentru a încuraja consumatorii din întreaga lume să cumpere ciocolată de la producătorii locali.
Aceste vremuri sunt provocatoare pentru toată lumea, însă cel mai important este menținerea spiritului antreprenorial pozitiv. Căutați o modalitate simplă de a vă oferi produsele online? Avem un program ușor de implementat pentru a porni propriul magazin online. Indiferent că sunteți brutar, cofetar sau ciocolatier, vă puteți înregistra cu ușurință pe BakerOnline.
Dacă doriți să aflați cum să vă organizați afacerea pe termen lung, citiți acest interviu cu Steven van Belleghem, în care explică ce adaptări majore ar trebui să ia în considerare toate companiile pentru a fi pregătite pentru noua normalitate.
Pentru a fi la curent cu cele mai noi soluții profesionale de brutărie, patiserie, cofetărie și ciocolaterie ia legătura cu un reprezentant local Puratos.